Internet trol

Welkom, vragen, forumgebruik, forumnieuws


Plaats reactie
Sandra
Site Admin / Bijenkoningin
Site Admin / Bijenkoningin
Berichten: 515
Lid geworden op: 17-12-2008 11:03

Internet trol

Bericht door Sandra » 18-05-2009 15:53

Informatie volgt.
Justitie is op de hoogte.

Kijk intussen ook naar een verzameling clips over dit fenomeen
KLIK

KLIK Met dank aan de webmaster van een ander forum voor deze link.

Een internet trol is dus een kwalificatie van het handelen van een persoon, he is nooit een persoonlijke betiteling of een scheldwoord.

Trollen niet voeren SVP!

Wikipedia:
Op internet echter blijkt het woord ’trol’ iets heel anders in te houden. Daar is het, volgens wikipedia,
’een persoon die slechts tot doel heeft onrust te zaaien en veel reacties en aandacht te krijgen’.
Opgejaagd door trollen
Ze hebben geen ander doel dan mensen tegen elkaar opzetten. Daarom zitten deze ’trollen’ uren achter de computer, sturen haatmailtjes en doen er alles aan om personen of bedrijven in een kwaad daglicht te stellen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_%28internet%29
How people treat you is their karma; how you react is yours. W. Dyer

Eveline
Beheerder /Assistent bijenkoningin
Beheerder /Assistent bijenkoningin
Berichten: 4425
Lid geworden op: 20-12-2008 12:27

Bericht door Eveline » 15-10-2009 13:59

Beste gebruikers.
Zoals op veel sites en forums hebben ook wij te maken met een paar vervelende hackers en forumbelaagsters / belagers.

Het is over heel internet, maar een paar intens ziek gestoorde belaagsters heeft het wel heel erg gemunt op sites en forums waar ik ben, zou kunnen zijn, van mij bekende webmasters zouden kunnen zijn, waar bekenden van mij komen of zouden kunnen komen, die over onderwerpen gaan die mijn interesse zouden kunnen hebben, enz.

Deze internettirannen maken er een dag en nacht taak van om vooral geen letter te missen en vooral ook mensen die op fora komen waar ik zou kunnen komen of mee te maken zou kunnen hebben te belagen.
Om niet te vergeten de buitengewoon smadelijke leugens en intimidaties die ze overal neerkalken op veel verschillende forums, sites en blogs.

Indien je zulke berichten, emails, PBs ziet of bereiken, wees zo goed ons op de hoogte te stellen met de links waar en wanneer je het zag en doorzending van de berichten.
Jullie hebben onze emailadressen, gebruik anders het MAILFORM van het hoofdmenu. Stuur ons de berichten, zo mogelijk met full headers er bij.
Met dank aan degenen die ons al dit soort berichten hebben doorgemaild met de full headers erbij.

Deze collectieve belaging is al enige jaren aan de gang, die zieke lui hebben niets beters te doen dan te trollen en anderen lastig vallen.
Uitdrukking van een andere webmaster: "een groep zich stierlijk vervelende huisvrouwen zonder inhoud."
Daar zijn pilletjes voor, in plaats van anderen stelselmatig dwars te zitten.

Er zijn internet breed veel dingen aan de hand, reden waarom ook veel servers er uit liggen ieder ogenblik.
Dit is ook weer zo iets waarvan deze stalksters ernstig misbruik maken.
Mail Beheer
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy
enough people to make it worth the effort.

Plaats reactie