Een kieskeurige wesp

Dieren wel en wee

In deze ruimte kan een asieldier van de week komen dat dringend plaatsing behoeft. Info bij beheer.
Plaats reactie
Eveline
Beheerder /Assistent bijenkoningin
Beheerder /Assistent bijenkoningin
Berichten: 4425
Lid geworden op: 20-12-2008 12:27

Een kieskeurige wesp

Bericht door Eveline » 21-08-2009 17:23

Er vliegen nu veel jonge wespen rond.
Ik zat een paar dagen geleden heerlijk buiten te eten, wijntje erbij, zag een aantal wespen die het hadden begeven door de warmte of mogelijk dorst.
Dus een wesp dfie op mijn eten af kwam werd niet weggejaagd. Ik heb met volle aandacht gekeken hoe dat beest cirkelde, en uiteindelijk neerstreek op de vis, net waar die wat rood was van de rode bietjes ernaast.
Sinds wanneer eten wespen vis? Ik keek toe hoe dat beest heel voorzichtig stukjes afschraapte en daar een bolletje van vormde, wat hij uiteindelijk tussen zijn voorpootjes tegen zijn lijf aan duwde en er mee wegvloog.
Hij kwam er nog eens voor terug, de derde keer hsd hij pech want het bord was leeg en in de restjes vond hij niets meer van zijn gading.
Nou vooruit, om de wesp te plezieren dan maar een lychee open gedaan en ja hoor, weer de wesp uiterst behoedzaam een bolletje afschrapen en er uiteindelijk mee wegvliegen.
Als je maar geduldig bent en zo'n beest niet gaat wegslaan en opjutten kan je hele boeiende dingen zien.
Zorg dat ze niet in je kleren kunnen komen, een open hals, mouw, dat je geen geurtjes gebruikt, drankjes en zoete dingen liever even afdekken.
Eventueel op een afstandje iets eet/drinkbaars neerleggen waar ze hun gang kunnen gaan.
Ik had de indruk van deze vochtige bolletjes dat de wesp dat wilde gebruiken om zijn nest te metselen, of wellicht vocht brengen aan het nest.
Ik heb er wel meer gered, een uitgeput beest dat wegkroop tussen raam en vensterbank, waarschijnlijk om daar zijn levenslicht uit te blazen, waar ik een klein likje appelstroop naast smeerde, wat het beest gretig oplikte en helemaal opgeknapt wegvloog.
Mail Beheer
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy
enough people to make it worth the effort.

Plaats reactie