Vergiftiging

Dieren wel en wee

In deze ruimte kan een asieldier van de week komen dat dringend plaatsing behoeft. Info bij beheer.
Plaats reactie
Eveline
Beheerder /Assistent bijenkoningin
Beheerder /Assistent bijenkoningin
Berichten: 4425
Lid geworden op: 20-12-2008 12:27

Vergiftiging

Bericht door Eveline » 11-04-2010 16:01

Deze link met bericht werd me net doorgestuurd

http://buurtlink.nl/8223CZ/lelystad/Vli ... huisdieren


Doode huisdieren
door wm-advies.nl · op 11 apr 2010 om 14:24 ·

In de omgeving Zuiderzeewijk is er bekend bij Dierenbescherming dat er dieren worden vergiftigd. 2 doden honden, poezen kunnen er ook aan overlijden. Voedsel vergiftiging of gif. Onderzoek is nog gaande. Dieren arts kempenaar zijn ook op de hoogte van deze situatie. Bij verdenking raden wij aan om actie te ondernemen zo als dieren arts en politie verwittigen.



Men is bezig met koelvloeistof op rauw vlees. Een hele pijnlijke dood voor de dieren als je er niet snel bij bent.

Deze gedupeerde trof het vandaag met de kat. Gelukkig op tijd erbij, gaat nu iets beter, beestje ligt aan een infuus enz, hebben haar veel laten braken.

Je bent toch werkelijk een ongelooflijke minkukel als je dit soort dingen doet, je afreageren op huisdieren.
Er zijn wel andere manieren om honden en katten uit je tuin te houden of plassen tegen je gevel of struiken af te schrikken.
Mail Beheer
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy
enough people to make it worth the effort.

doreen
Bijenei
Bijenei
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-04-2010 21:35

Bericht door doreen » 15-04-2010 13:57

Wat een wereld hoop dat ze de daders vinden en dat ze een goede straf krijgen
zo laag dit bah
heb er ook haast geen woorden voor voor dat soort mensen

Eveline
Beheerder /Assistent bijenkoningin
Beheerder /Assistent bijenkoningin
Berichten: 4425
Lid geworden op: 20-12-2008 12:27

Bericht door Eveline » 15-04-2010 15:45

Daar heb je helemaal gelijk in, daarom heb ik dit ook geplaatst.
Stel je daarbij het volgende voor: steeds minder mensen gaan naar een dierenarts, vanwege de kosten. De kat van degene die me dit doorstuurde is slachtoffer en gered, maar moet zeker ene week bij de dierenarts in opvang. Ga er gerust van uit met al die onderzoeken en behandelingen dat dit over de € 1000 gaat kosten. Kunnen mensen dat niet op de een of andere manier opbrengen dan is het einde dierenleven en heel veel verdriet voor de eigenaar en eventuele kinderen.
De manier van vergiftigen (rauw kippenvlees met koelvloeistof) zou er op wijzen dat het erom ging om honden te treffen. Met al die bacterië3n op rauw vlees, juist van kip, e-coli enz, dus als de kat van die vergiftiging is gered heb je nog kans op andere bacteriën die schadelijk kunnen zijn voor de huisgenoten. Ook dat moet worden getest, uitgesloten of behandeld, dus ze zijn er nog niet.
Als ik nieuws heb zal ik het plaatsen.
Mail Beheer
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy
enough people to make it worth the effort.

Plaats reactie