MIJN KIND WERD GEPEST

Stalking, belaging, hetze, samenzwering, belediging, bedreiging, cybercrime. mobbing, pesten

Plaats reactie
Eveline
Beheerder /Assistent bijenkoningin
Beheerder /Assistent bijenkoningin
Berichten: 4425
Lid geworden op: 20-12-2008 12:27

MIJN KIND WERD GEPEST

Bericht door Eveline » 04-11-2010 18:34

http://www.gezondnu.nl/artikelen/artike ... werdgepest




Je kind wordt gepest. Heel veel gepest. Het is de angst van elke ouder. Annemieke van Heest (41) overkwam het echt. Haar zoon Jasper (13) hield er zelfs een trauma aan over. "Zijn verdriet ging mij door merg en been."



"Minstens eens per week wordt Jasper badend in het zweet wakker van een nachtmerrie over vroeger. Dan is hij weer acht jaar en treiteren ze hem op het schoolplein. Ze knijpen hem, stoppen zijn schooltas in de vuilnisbak, dwingen hem zijn broek naar beneden te trekken en lachen hem uit. Hij wil het vergeten, maar in zijn dromen achtervolgt het pesten hem nog steeds."

"Het begon in groep drie. Als ik hem ophaalde van school was hij soms overstuur. Huilend vertelde hij dat ze hem hadden uitgescholden of geduwd. Eerst vergoelijkte ik het. 'Joh, zo bedoelt dat jongetje het vast niet', suste ik. Ik kon me niet voorstellen dat het zo stelselmatig en zo erg was als hij vertelde. Jasper was een normaal kind. Hij was goed in sport en uiterlijk was er ook niets 'mis' met hem. Ik dacht toen nog zoals veel mensen: als een kind te dik is, niet goed kan sporten of rood haar heeft, wordt het gepest. Naïef. Steeds vaker kwam hij huilend thuis."
"Wat deden ze met mijn kind?"

"Op sommige dagen wilde hij niet meer naar school. Ik ging naar de schoolleiding. Ze zeiden dat er niets aan de hand was. Er werd wel eens wat geduwd en er was wel eens een akkefietje, maar dat heb je overal. Ik begon nog meer aan Jasper te twijfelen. Zag hij het wel goed? Was hij misschien overgevoelig?"

"De avond voor de kerstvakantie ging hij in bad. Hij trok zijn kleren uit en ik zag dat hij onder de blauwe plekken zat. Ik schrok me wild. Hij was duidelijk geknepen en geschopt. Pas op dat moment besefte ik dat Jasper niet overdreef."

"Ik werd verschrikkelijk kwaad. Wat deden ze met mijn kind? Waarom greep de school niet in? Ik belde meteen de schooldirecteur. 'Sorry mevrouw', zei hij. 'De kerstvakantie is begonnen. Ik kan er nu niemand op aanspreken. Na de vakantie maak ik er werk van.' Toen ik hem na de vakantie opnieuw belde, zei hij: 'Ik kan er niets meer mee. Het is al twee weken geleden.' Hij nam mij niet serieus. Ook alle keren dat ik daarna bij hem aanklopte niet. Hij zag mij als een overbezorgde moeder die emotioneel reageerde."

Lees verder op de site http://www.gezondnu.nl/artikelen/artike ... werdgepest


Meer informatie?
www.bullying.nl
www.pestweb.nl
www.bobvandermeer.info

[Bron] gezondNU 11-2010

© Copyright 2010, Mix Media, Alle rechten voorbehouden
Mail Beheer
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy
enough people to make it worth the effort.

Carlos
Bijenkind
Bijenkind
Berichten: 82
Lid geworden op: 30-12-2013 15:11

mijn dochter

Bericht door Carlos » 17-01-2014 14:03

Mijn dochter is ook gepest geweest,
door mijn ervaring als kind en ik ben veel gepest
dus ik heb er veel ervaring mee,
dit heeft me veel veranderd maar ik ben er sterker en mondiger uitgekomen.

Nu bij mijn dochter was het heel erg,
ik heb duidelijke stappen genomen ik heb haar een week thuis gehouden en haar alleen laten bezig zijn met fijne dingen ook mail veranderd en ook gsm nr veranderd zo erg was het
ik heb ook haar direct na die week dat ze even op rust kon komen naar een andere school gestuurd,
Daar ging het veel beter en de opzichters en leerkrachten waren hier veel mee bij begaan.

Ik ben blij die stappen genomen te hebben,
en ook mijn dochter is er sterker van geworden.
Ook harder in zoals ik in mijn tijd.

Plaats reactie