Uitslag van de Raad van Journalistiek en Erik Verbeeck

Stalking, belaging, hetze, samenzwering, belediging, bedreiging, cybercrime. mobbing, pesten

Twinkel
Bijenkleuter
Bijenkleuter
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-07-2014 11:36

Nepjournalist blijft ongestraft Erik Verbeeck

Bericht door Twinkel » 05-01-2015 00:36

Jaar 2010

LEUVEN/BEGIJNENDIJK - De strafrechter in Leuven verklaarde zich gisteren onbevoegd in een zaak tegen journalist Erik Verbeeck uit Genk. De rechter vond de aanklacht een persmisdrijf. De zogenaamde journalist schreef lasterlijke artikels over het OCMW van Begijnendijk


De journalist van het tijdschrift Morsum Magnificat Professioneel zou in de periode van 30 augustus tot 10 december 2007 een reeks belastende artikels hebben geschreven over de werking van het OCMW van Begijnendijk. Erik Verbeeck voelde zich door het centrum in de steek gelaten. Omdat het OCMW niet op zijn brieven antwoordde, wilde hij de vermeende wantoestanden in de sociale woningen van de gemeente aankaarten. De man trok van leer tegen OCMW-voorzitster Lisette Verbeeck en haar personeelsleden.

Ook gerechtsdeskundige Julien Debontridder zou er van langs hebben gekregen. Na een aantal klachten vond het Leuvense parket het welletjes. De procureur dagvaardde Erik Verbeeck wegens belaging en laster. De openbare aanklager vorderde tijdens de behandeling van de zaak zes maanden cel met uitstel en 1.375 euro boete. Zijn partner, A.V.D.S. (58), die de vereniging Morse Press beheert, riskeerde drie maanden cel en 825 euro boete. Morse Press hing 2.750 euro boete boven het hoofd. Die vordering vervalt nu omdat de rechter de tenlasteleggingen als een drukpersmisdrijf kwalificeert. Daarvoor is alleen het hof van assisen bevoegd.
het leven is te kort om tijd te verspillen aan nutteloze dingen

Twinkel
Bijenkleuter
Bijenkleuter
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-07-2014 11:36

Nepjournalist blijft ongestraft Erik Verbeeck

Bericht door Twinkel » 05-01-2015 00:37

Jaar 2010

LEUVEN/BEGIJNENDIJK - De strafrechter in Leuven verklaarde zich gisteren onbevoegd in een zaak tegen journalist Erik Verbeeck uit Genk. De rechter vond de aanklacht een persmisdrijf. De zogenaamde journalist schreef lasterlijke artikels over het OCMW van Begijnendijk


De journalist van het tijdschrift Morsum Magnificat Professioneel zou in de periode van 30 augustus tot 10 december 2007 een reeks belastende artikels hebben geschreven over de werking van het OCMW van Begijnendijk. Erik Verbeeck voelde zich door het centrum in de steek gelaten. Omdat het OCMW niet op zijn brieven antwoordde, wilde hij de vermeende wantoestanden in de sociale woningen van de gemeente aankaarten. De man trok van leer tegen OCMW-voorzitster Lisette Verbeeck en haar personeelsleden.

Ook gerechtsdeskundige Julien Debontridder zou er van langs hebben gekregen. Na een aantal klachten vond het Leuvense parket het welletjes. De procureur dagvaardde Erik Verbeeck wegens belaging en laster. De openbare aanklager vorderde tijdens de behandeling van de zaak zes maanden cel met uitstel en 1.375 euro boete. Zijn partner, A.V.D.S. (58), die de vereniging Morse Press beheert, riskeerde drie maanden cel en 825 euro boete. Morse Press hing 2.750 euro boete boven het hoofd. Die vordering vervalt nu omdat de rechter de tenlasteleggingen als een drukpersmisdrijf kwalificeert. Daarvoor is alleen het hof van assisen bevoegd.
het leven is te kort om tijd te verspillen aan nutteloze dingen

Twinkel
Bijenkleuter
Bijenkleuter
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-07-2014 11:36

Zijn reactie Verbeeck Erik

Bericht door Twinkel » 05-01-2015 00:44

vrijdag 26 november 2010 door Erik V.:


Nepjournalisten. Het Nieuiwsblad heeft het duidekijk moeilijk met de visie van de Leuvense Rechter, hoe de Journalist van Corelio de pen 'voor' Begijnendijk hanteert blijkt uit het feit, dat speciaal voor die editie de kop 'Nepjournalist' wordt gemaakt, terwijl dat voor de editie Limburg is weggelaten. Wie de 'Nepjournalisten', de facto de slippendragers van de lokale -klein burgerlijke- politiek in Begijnendijk zijn, moet de lezer zelf beoordelen. Corelio mag op haar twee oren slapen, ik ga daarover bij de pseudo Rechtbank Voor Journalisten niet bleiten.


We zijn nu 2015
ondertussen zijn er meer en meer slachtoffers gevallen door Erik Verbeeck en zijn site Morsum Magnificat.
Klachten stapelen zich op bij de Raad Van Journalistiek!

Op 5 jaar tijd is er ondertussen zoveel misbruik gemaakt van de site Morsum Magnificat en zijn naam als Journalist Erik Verbeeck,
dat de schade al heel wat opgelopen is,
en ondertussen deze acht wat noem je dat zal het Maar Journalist noemen,
maar een journalist die geen enkele reden houd met de deontologie waar geen zich niet aan houd, dan spreken we respectabele journalisten!
Ja die zijn er ook nog.......
het leven is te kort om tijd te verspillen aan nutteloze dingen

Twinkel
Bijenkleuter
Bijenkleuter
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-07-2014 11:36

Een lezer zijn mening.....over Erik Verbeeck

Bericht door Twinkel » 05-01-2015 00:49

Trek het je niet aan Eugene. Erik Verbeeck zag door het artikel van het nieuwsblad de gelegenheid om weer wat persoonlijke problemen boven te halen, de antennemast en de nv champagne in de filipijnen. Ook op de site Morsum Magnificat.

Erik Verbeeck noemt zich onafhankelijk onderzoeksjournalist maar schrijft vooral over zaken waar hij persoonlijk bij betrokken is.
Hij zegt dat hij altijd alles grondig onderzoekt. Naar eigen zeggen, doet hij soms jarenlang onderzoek. En ja hoor.
Na 15 jaar onderzoek heeft hij eindelijk het antwoord gevonden op de vraag of zijn rijbewijs in de filipijnen wel geldig was.
Nu ging het Erik Verbeeck natuurlijk niet over dat rijbewijs maar over de nv champagne waarmee hij ooit eens naar de filipijnen geweest is.

Vandaar dat hij deze gelegenheid ook aangreep om nog eens iets in Morsum Magnificat over de nv champagne en teledistributiekasten te schrijven. En ja, hoor. Na 12 jaar vertaalt hij op Morsum Magnificat ‘men kan immers stellen dat het aantal teledistributie-installaties dat onderworpen is aan het Algemeen Reglement op de Elektrische installaties ongeveer 80.000 eenheden bedraagt.’, uit een parlementaire vraag van 1997, als ‘80.000 niet conforme teledistributiekasten.’

Ach, in vele van zijn onderzoeken zit Erik Verbeeck er naast, verdraait hij zaken, valt hij allerlei personen lastig onder het mom van artikel 29 van het SW en schrijft hij over zijn waanideeën op Morsum Magnificat. Weet Erik Verbeeck wat de bedoeling is van artikel 29 van het SW en waarvoor het dient?

Een journalist die leugens schrijft of de waarheid verdraait, pleegt die geen misdrijf? En onlangs las ik op internet weer maar eens over intimidatie en dreigementen door Erik Verbeeck. Zijn dit ook geen misdrijven? Was Erik Verbeeck geen electronicus of zo. Wat zei hij hierboven ‘schoenmaker blijf bij je leest’ …

30 maart 2009
het leven is te kort om tijd te verspillen aan nutteloze dingen

Twinkel
Bijenkleuter
Bijenkleuter
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-07-2014 11:36

Reactie van Erik Verbeeck op de reactie van een lezer

Bericht door Twinkel » 05-01-2015 01:01

De Vlaamse Raad voor de Journalistiek (RvdJ) waakt over de beroepsethiek van de nieuwsmedia. Deze instantie werd opgericht en ingevuld door de mediasector zelf. Journalistenverenigingen, uitgevers en externen werken zelfregulerend vanuit een privé-vzw.

De burgers beschikken met de RvdJ over een instrument om mogelijke fouten aan te kaarten.

Om de lezer zelf te laten oordelen, besteedt AchterhetNieuws aandacht aan de recente uitspraken van de Raad voor de Journalistiek, met verwijzing naar het volledige vonnis.

- OCMW Begijnendijk tegen Morse Press, Morsum Magnificat en journalist Erik Verbeeck: klacht gegrond

Wel heeft Erik Verbeeck een klacht gehad en uitspraak in voordeel van OCMW waarom, de reden is hij kwam niet in aanmerking voor financiële hulp van het OCMW Begijnendijk en een woonst!!!!!!


De reactie heeft niets te maken met sociale woningen in Begijnendijk, het is duidelijk dat de auteur persoonlijke aanvallen beoogt, dit is niet de énige site waarvan hij onder een valse naam misbruik maakt.
Het wordt stilaan tijd dat de internetredacties verbod wordt opgelegd dat wie dan ook, onder een valse naam, anderen publiekelijk zondermeer en
ongefundeerd mogen belasteren, hier nog eens zo'n voorbeeld van een alias. Dat een 49 jarige arbeider bij werken aan zo'n kast geëlektrocuteerd werd is van geen belang, ik bezit daarvan het volledige dossier, inclusief het PV van de toenmalige Rijkswacht. Dat Champagne mij naar de Filippijnen stuurde, beweerde dat ik verzekerd was tegen ziekte, maar dat uiteindelijk niet zo was, ik daar ziek werd en mij niet kon laten verzorgen, daardoor levenslang diabetes patiënt werd, weet degene
die hier een beetje komt fantaseren blijkbaar evenmin. Als ik over iets schrijf, bezit ik wel degelijk bewijsmateriaal.

Erik Verbeeck schrijft heel veel zonder bewijsmateriaal,
leugens, fantasieën, en hou zich aan geen enkele regel,
hier zijn leugen weerlegt bij deze.
En een Journalist die over zichzelf schrijft en ook nog medelijden wil opwekken???? Echte Journalistiek erg ver weg te zoeken helaas....betrapt.


Erik Verbeeck 14/04/2009
het leven is te kort om tijd te verspillen aan nutteloze dingen

Twinkel
Bijenkleuter
Bijenkleuter
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-07-2014 11:36

De taal van een tja journallist Erik Verbeeck

Bericht door Twinkel » 05-01-2015 01:09

Baal/Tremelo : Kontlikjournalist diende klacht in tegen Morsum Magnificat bij de RvdJ-Update3

Respectabele en professionele journalisten gebruiken zo geen ordinaire taal en houden zich aan de deontologie van de wetten van de journalistiek
Wat hier ver te zoeken is.


http://www.morsum-magnificat.be/
Link
Baal/Tremelo : Kontlikjournalist diende klacht in tegen Morsum Magnificat bij de RvdJ-Update3
het leven is te kort om tijd te verspillen aan nutteloze dingen

Twinkel
Bijenkleuter
Bijenkleuter
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-07-2014 11:36

Bericht door Twinkel » 05-01-2015 01:21

Verbeeck.erik | 28 oktober 2008 om 21:26 |


Raad voor Journalistiek.

Ik geef Luc De Vriese de raad zich over de Raad Voor Journalistiek toch wat beter te informeren. Johan Sanctorum zal daar, net als ik, wellicht een zeer slechte beurt maken.

Het is hier in de commentaren al voldoende duidelijk geworden, Rood/Groen is de politieke journalistenkleur, daar zijn we het hier allemaal over eens, wat denk je dan van de RVJ?

Ik ben onlangs door die RVJ aan de schandpaal genageld, ze hebben mijn argumenten door hun rood gekleurde bril gezien, de hoorzitting werd bemand door vier leden van de RVJ : Jan Ceuleers, Filip Voets, Pieter Knaepen, alle drie rode Vrt ridders, de vierde, Luc Desmet van VTM, zat er voor spek en bonen bij.

De RVJ is gesticht in de schoot van de VVJ en wie zwaait daar de scepter? Pol Deltour, dé man die permanent Vrt denkt, dat heeft Deltour bij een recente spreekbeurt in het IPV in Antwerpen nog maar eens voor de zoveelste keer laten merken. De VVJ met zijn 4.500 beroepsjournalisten -door BZ erkend- wil nu ook greep krijgen op de meer dan 8.000 niet beroeps- en burgerjournalisten, ik ben één van de items waarop de RVJ jacht maakt,

ik stel mij té onafhankelijk op en dat mag niet ! Het ergste is, dat mijn onafhankelijke koers ook niet goed aanslaat,

een journalist wordt blijkbaar verplicht een politieke kleur te kiezen, tot op heden heb mij daartoe nog niet laten verleiden.
Erik Verbeeck
Hoofdredacteur Morsum Magnificat

Hoort bij deze onafhankelijkheid,

stalking bij van een meisje onder de 18 jaar?
waarvan klacht ingediend.

Belaging en bedreigen van personen rond het onderwerp de persoon waar Verbeeck over schrijft?

Zo ver gaan en geld vragen om onderzoek te doen als een privé detective?

Mensen te schande maken, ten onrechte beschuldigen, leugen verspreiden,
Hoe ver gaat die onafhankelijke journalistiek dan?????
het leven is te kort om tijd te verspillen aan nutteloze dingen

Justi
Bijenpuber
Bijenpuber
Berichten: 222
Lid geworden op: 03-01-2011 13:24

Re: De taal van een tja journallist Erik Verbeeck

Bericht door Justi » 17-04-2015 13:31

Twinkel schreef:Baal/Tremelo : Kontlikjournalist diende klacht in tegen Morsum Magnificat bij de RvdJ-Update3

Respectabele en professionele journalisten gebruiken zo geen ordinaire taal en houden zich aan de deontologie van de wetten van de journalistiek
Wat hier ver te zoeken is.


http://www.morsum-magnificat.be/
Link
Baal/Tremelo : Kontlikjournalist diende klacht in tegen Morsum Magnificat bij de RvdJ-Update3
Hier de uitspraak van de Raad voor de Journalistiek hierover:

http://www.rvdj.be/sites/default/files/ ... issing.pdf

Twinkel
Bijenkleuter
Bijenkleuter
Berichten: 31
Lid geworden op: 27-07-2014 11:36

Even iets rechtzetten !!!!!

Bericht door Twinkel » 17-04-2015 17:54

Te vinden op de site van Morsum magnificat"

http://www.morsum-magnificat.be/index.p ... &Itemid=35

"Geen klacht.
De inspecteur die de perimeter bewaakte was getuige, Erik Verbeeck heeft foto's, maar door het overstemmend geluid van de brandweerauto is de klank van de geluidsband onbruikbaar. Erik Verbeeck had strafklacht kunnen indienen tegen De Bruyn wegens laster en eerroof en de aanwezige inspecteur als getuige aanduiden, maar Erik Verbeeck gaat niet janken bij de flikken. "

Waarom neemt Erik Verbeeck geen contact op met de politie van Tremelo??????

Omdat ik uit hun bronnen weet dat hij als een berucht persoon bekend staat en als een belagend persoon ook tegenover andere mensen!
Hij kan er niet terecht omdat hij er zoals in meerdere politie kantoren bekend staat als onbetrouwbaar, oneerlijk, en vooral belastend persoon tegen over de politie, OCMW, personen die in de politiek zitten en burgers, hij graag aanvalt en beklad met zo een verschrikkelijke, oneerlijke informatie die hij zelf op zijn eigen website plaatst!!!!!

Ook hopend dat nog personen medelijden hebben met hem
De povere stakker!!!!!
laat ons niet lachen....

Niemand gelooft hem nog,
hij is vele malen zijn journalistiek zijn vergunning kwijtgeraakt ook voor
onterecht publicatie van eigen verzinsels en verhalen,
dan is hij naar de onafhankelijk raad gestapt ,
wel daar is hij ook voor diezelfde reden buiten gewipt!!!!

Verbeeck Erik,
draait voor de zoveelste keer zijn leugens en woorden,
hij gaat niet janken bij de lokale politie omdat hij elke politie ook van Tremelo en overal waar hij zes maand woont en dan weer door niet betalen van huur uit zijn woonst word gezet en men deze ,
hoe moet men zo een persoon noemen????
Iemand die de waarheid niet ziet en zijn geest zo verstoort is dat wat hij denkt geloofd dat het klopt!
Een ziekelijke geest!

De politie geloofd deze persoon niet meer,
waardoor ,
eenvoudig,
1 Door zijn leugens
2 Door de last die hij iedere persoon geeft
3 Door zijn labiliteit
4 Om de persoon laten te ratelen en gezonde mensen die weten en laten hem doen omdat we weten dat hij labiel gestoord is.

Ook heeft hij geeft geloofwaardigheid bij de journalisten meer,
ook door zijn on professionele handelingen van personen te benadelen ,
zacht uitgedrukt,
en hij HET voor beeld is van hoe de echte journalistiek NIET mag en hoeft te werken!!!!!!

Laten we gewoon zeggen Erik Verbeeck is overal bekend ,
wel dit wilde hij ,
alleen niet hoe hij wilde,
neen niet positief wel NEGATIEF!!!!

Men wil met deze persoon geen contact,
gestoorde mensen ga je beter uit de weg en laat je beter janken..........
al is het op zijn eigen on professionele website Morsum Magnificat.

Gelukkig dat gek zijn geen pijn doet,
alhoewel ik zou het wel in zijn geval wensen!
het leven is te kort om tijd te verspillen aan nutteloze dingen

Justi
Bijenpuber
Bijenpuber
Berichten: 222
Lid geworden op: 03-01-2011 13:24

Bericht door Justi » 02-07-2015 12:03


Plaats reactie